11 October 2012

Kembali gelisah..


Salam sejahtera buat semua,


Hampir tepat apa yang saya ramalkan pada entry sebelum ini - Bahawa mungkin blog ini akan diupdate 3 bulan atau 30 bulan lagi. Setepatnya, saya telah mengabaikan blog ini selama 20 bulan. Tiada apa untuk disalahkan, selain sikap tidak konsisten diri sendiri. Kalau ditanya faktor luaran, mungkin Twitter adalah faktor terbesar.

Twitter, laman sosial ringkas tanpa banyak ikon ini sebenarnya sudah saya langgan sejak dari 2010 lagi. Namun hanya mula aktif menggunakannya sesudah tepu bermain Facebook sekitar pertengahan 2011. Sesudah faham dan serasi dengan Twitter, saya lebih banyak menulis di sana. Kelebihannya, Twitter itu ringkas, dan saya juga sukakan keringkasan dalam menulis. Twitter juga menuntut pengguna menjadi kreatif dalam mematuhi had 140 aksara.

Apa yang berubah dalam 20 bulan ini? Sebenarnya terlalu banyak kalau mahu dihuraikan secara terperinci. Cukuplah untuk mengatakan yang saya telah belajar banyak perkara besar dari alam pekerjaan. Saya rasa saya lebih berdisiplin sekarang. Sikap suka bergantung pada orang dan acuh tak acuh di zaman belajar dulu Alhamdulillah telah berjaya saya minimumkan.

Kerjaya? Sekarang saya menabur bakat dan keringat di sebuah bank tempatan. Ini pekerjaan ketiga saya dalam dua tahun. Wah, generasi Y memang kurang setia dengan majikan kan? Apapun saya sukakan pekerjaan saya sekarang. Walaupun ada beberapa perkara kecil tapi biasalah, tiada majikan yang sempurna.

Baiklah, setakat ini untuk entry kali ini. Saya tak mahu meramal bila saya akan menulis di sini lagi. Kalau jejari dan minda selari berinspirasi, dengan izin tuhan nescaya kembalilah saya.

No comments: